Care sunt principalele 3 avantaje oferite de consumul de mure?

Folosite în Europa de peste 2.000 de ani, murele au fost utilizate atât în alimentație câtși în scopuri medicinale. În trecut, murele erau folosite ca remediu pentru gută în Greciadar și de către romani, sub formă de infuzii. În medicină se folosesc fructele, frunzele,cojile sau rădăcina murului. Forma de administrare variază în funcție de afecțiuneatratată, astfel încât putem administra în scop medical sub formă de sirop, ceai din frunzesau direct ca fructe proaspete.

Murele, supliment valoros în orice tip de alimentație

Există numeroase motive pentru care este recomandat consumul de mure. Încontinuare îți prezentăm cele mai importante motive pentru care este indicat să adaugiaceste fructe în alimentația ta.

Murele, extrem de bogate în vitamina C

Conform studiilor efectuate, circa 100 de g de fructe reprezintă 35% din necesarul devitamina C zilnic recomandat unui individ sănătos. Vitamina C joacă un rol deosebit deimportant în funcționarea normală a organismului. Din moment ce organismul uman nueste capabil să sintetizeze vitamina C, este necesar ca aportul acestei substanțe să fieasigurat prin alimentație. Vitamina C deține un rol important în sinteza proteinelor. Înplus, aceasta are rolul de a ajuta organismul în sinteza colagenului și a anumitorneurotransmițători. Nu în ultimul rând, este bine să amintim faptul că vitamina C deține proprietăți antioxidante importante și are rol în funcționarea corespunzătoare asistemului imunitar al organismului.

Murele, sursă de antioxidanți

Este mai puțin cunoscut faptul că murele au un conținut bogat de substanțe antioxidante. Acestea dețin un rol deosebit de important în lupta împotriva radicalilor liberi din organism. Prin urmare, consumul de mure crește nivelul de antioxidanți din organism și poate avea un rol important în încetinirea procesului de îmbătrânire, dar și în posibila prevenire a unor afecțiuni precum cancerul sau afecțiunile cardiace.

Murele dețin un conținut bogat de vitamine

Este cunoscut faptul că fructele în general sunt o sursă valoroasă de vitamine. În cazulmurelor, ne referim în principal la vitamina K și vitamina A. Vitamina K joacă un rolimportant în procesul de coagulare al sângelui. Cu alte cuvinte, murele pot contribui la refacerea organismului și la vindecarea rănilor. Vitamina A deține un rol esențial înfuncționarea normală a sistemului imunitar. Astfel, prin consumul de mure se asigură oprotecție adecvată împotriva infecțiilor. În plus, vitamina A este importantă în procesulvederii.

Murele, sursă importantă de fibre pentru organism

Consumul murelor asigură un aport foarte important de fibre, necesar în funcționarea optimă aorganismului. În cazul în care dieta nu conține o cantitate corespunzătoare de fibre, pot să apară probleme de natură digestivă, cum ar fi balonare, constipație sau dureri abdominale. În plus, studiile efectuate au relevat faptul că o dietă bogată în fibre poate avea un rol în reducerea colesterolului, stimularea peristaltismului intestinal ( necesar funcționarii normale asistemului digestiv), dar și în controlul glicemiei, prin influențarea ratei de absorbție aglucidelor.De asemenea, o dietă bogată în fibre ne poate ajuta atunci când vrem să slăbim, prin sentimentul de sațietate pe care îl oferă dar poate și să asigure nutrienții necesari dezvoltării normale a florei intestinale.

De ce este important consumul de mure?

Este mai puțin cunoscut faptul că murele au un conținut bogat în fibre. O ceașcă de mureconține aproximativ 8 grame de fibre. În alimentație, există două tipuri de fibre – solubile șiinsolubile. Fibrele solubile au, după cum sugerează și denumirea, proprietatea de a se dizolva în apă. Acestea dețin un rol important în scăderea glicemiei și a colesterolului. Fibrele insolubile joacă în schimb un rol deosebit de important în procesul de digestie. Din acest punct de vedere,putem spune că murele reprezintă un element complet, întrucât conțin atât fibre solubile cât și insolubile.

Cum poți include murele în alimentația de zi cu zi?

De cele mai multe ori, murele sunt consumate în cadrul micului dejun. O altă variantă este reprezentată de consumul acestora în salatele de fructe, în smoothie-uri sau deserturi. În cazul în care alegi să consumi murele ca smoothie, este indicat să le amesteci cu afine, zmeură sau mere. Pentru a crește conținutul nutrițional și pentru a crea o senzație de sațietate pentru un timp cât mai lung este indicat să adaugi cereale sau proteine.Indiferent dacă alegi să consumi mure sub formă proaspătă sau congelată, cel mai bine ar fi sănu adaugi zahăr. De obicei, murele care se vând la conserve pot conține zahăr dar și conservanți, ingrediente care pot să reducă din beneficiile consumului acestor fructe. Ideal ar fi să consumi fructe în stare proaspătă, din surse verificate, cultivate în România.

Amigdalitele sau simplele dureri in gat, raguselile, constipatia sau menstruatia prelungita si chiar infectiile urinare pot sa fie ameliorate cu ajutorul acestor fructe, consumate ca atare. 3 pumni de mure consumate cu un sfert de ora inainte de masa pot sa fie exact ceea ce aveai nevoie pentru a tine aceste afectiuni la distanta. O alta recomandare consta in realizarea urmatorului amestec, care trebuie tinut intr-un borcan inchis timp de 40 de zile: jumatate de pahar de mure proaspat culese si un pahar si jumatate de miere. Se pot consuma minim 4 si maxim 6 lingurite din acest amestec pe zi, fie filtrate, fie in starea sa naturala.

Murele sunt de asemenea remineralizante si astringente, antireumatice si hipotensive, si pot sa amelioreze simptomele osteoporozei sau emfizemului pulmonar, arteriosclerozei, candidozei bucale sau fibromului uterin. In plus, aceste fructe pot sa previna anumite forme de cancer, cum ar fi cel de san, stomac sau colon, in principal datorita acidului clorogenic, responsabil de prevenirea formarii substantelor cancerigene in organism. Neoplasmele orale si alte tumori maligne orale pot fi reduse cu circa 44%, conform ultimelor cercetari in domeniu.